Account Manager med hjärta för kunderna

Nu stärker vi vårt team med en Account Manager som vill bygga starka relationer och vara en lösningsorienterad rådgivare till våra kunder. Som Account Manager blir du en ”trusted advisor” och nyckelperson hos oss gentemot våra kunder.

I din roll vill du alltid se det som är bäst för kunden och du är driven i att stötta kunderna att utveckla sina verksamheter med hjälp av smarta IT-verktyg. Du blir därför en viktig medspelare i kundernas tillväxtresa .

Rollen på Crossnet är bred och spännande, med ansvar för allt från rådgivning, nykundsbearbetning, affärsprocesser, till att agera projektledare i samband med implementering av nya lösningar hos kund. Med stöd av våra tekniska konsulter tar du fram och presenterar förslag till kund, driver affärs- och implementeringsprocesser så att kunderna känner sig sedda och trygga med det vi levererar.

Välkommen in i ett företag som präglas av tillväxt, innovation och utveckling. Vi har en uppmuntrande kultur där du blir utmanad att växa personligt och professionellt.

Tjänsten är baserad i Stockholm.
Som en del av vårt mångfaldsarbete så ser vi gärna kvinnliga sökande.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat…

  • Bygga goda relationer till kunder och vara deras närmsta kontakt hos Crossnet där du har kunskap om deras tjänster, kostnader, supportläge och nöjdhetsgrad.
  • Nykundsbearbetning och uppföljning av inkommande leads.
  • Rådgivning och dialog med kunder för att ta fram lösningsförslag som är anpassade till kundens specifika behov.
  • Leda och driva leverans- och implementeringsprojekt av IT-tjänster, webb och utveckling
  • Upprätta projektplaner och fördela resurser inom angivna ramar för budget, tid och omfattning.
  • Tillgodose att kunden har rätt tjänster i sin portfölj och arbeta proaktivt för tekniska lösningar som hjälper dem i sitt dagliga arbete.

VEM VI SÖKER

Du är en lagspelare som verkar för långsiktighet i alla relationer. Du gör det prestigelöst och rakt på sak med ett öppet sinne. Du håller dina löften och låter ärlighet, kunskap och professionalitet vara grunden i allt du gör. Du slår dig inte till ro utan söker alltid förbättring och utveckling. Du är snabbrörlig och lutar dig med engagemang mot nya utmaningar.

  • Din självmotivation och inspiration tillför värde och effektivitet i dina uppgifter och för omgivningen
  • Du är klarsynt, ansvarsfull och målinriktad
  • Du har en god förmåga att kommunicera – muntlig och skriftlig – på både svenska och engelska
  • Du har en stark samarbetsförmåga med fokus på genomförande
  • Du visar stort ägandeskap för dina ansvarsområden
  • Du har arbetslivserfarenhet som IT-säljare, Projektledare eller att driva projekt (meriterande)
  • Erfarenhet av och kunskap om IT-tjänster (meriterande)
  • Högskoleutbildning eller poäng inom relevanta kurser är meriterande

ANSTÄLLNINGSFORM

Tillsvidare-anställning med sex månaders provanställning.

OM CROSSNET

Vi är ett svenskt IT-företag med huvudkontor i Stockholm. Vi tror på nära relationer med våra kunder och samarbetspartners. Vi jobbar som ett team och kan stolt erbjuda kvalitativa tjänster inom allt från managering av nätverk och Cloud Hosting till utveckling och projektledning.

ANSÖKAN

Skicka din ansökan till jobb @ crossnet.se för att söka tjänsten hos oss. Om du har några frågor gällande tjänsten eller oss, vänligen kontakta: jobb @ crossnet.se

Jobbtyp: Heltid

Arbetstider:

  • Måndag till fredag

Förmåner:

  • Friskvårdsbidrag
  • Tjänstepension

Utbildning:

  • Högskoleexamen (Meriterande)

Erfarenhet:

  • account management: 1 år (Meriterande)
  • försäljning: 2 år (Meriterande)

Språk:

  • engelska (Obligatoriskt)
  • svenska (Obligatoriskt)

Sista ansökningsdatum: 2023-03-31

Ansökan görs på https://se.indeed.com/job/account-manager-2e99f40cd275bf5e