publicerad

Dataangrepp – FAQ

Vad är det som har hänt?

Crossnet har utsatts för ett omfattande sofistikerat dataangrepp. När detta upptäcktes satte vi direkt i gång vår beredskapsplan där vi i tidigt skede valde att stänga ned tillgängligheten på flertalet av våra tjänster. Vi har stegvis säkerställt och åter kunnat göra tjänster tillgängliga. Detta är ett omfattande och tidskrävande arbete som fortfarande pågår. Under pågående arbete kan vi av säkerhetsskäl inte gå ut med mer detaljerad information kring händelsen eller vidtagna åtgärder.

 

Vad gör ni för att förhindra att detta inte händer igen?

Många tunga säkerhetsexperter från Sverige och Norge har arbetat intensivt de senaste veckorna med att säkra upp miljön.

 

Har data läckt ut eller gått förlorad?

I nuläget har vi ingen indikation på att data har läckt ut eller gått förlorad.

Skulle detta förändras kommer vi meddela berörda kunder.

 

Vad gör jag om någon av mina tjänster fortfarande inte fungerar?

Om du ännu inte har ett pågående ärende med vår support gällande din tjänst kontakta oss på [email protected] för att skapa detta så behandlar vi ärendet den vägen.

Tillbaka till nyhetsarkiv